Quilttentoonstelling in Vaassen

Afgelopen donderdag (Hemelvaartsdag) ben ik naar Vaassen geweest. Kasteel Cannenburch is op zich al een bezoek waard. Het was een prachtige zonnige dag. Er stond al een kleine rij voor de kassa om een kaartje te kunnen kopen waarna je het terrein op kon. Aan de ene kant kon je naar een terrein waar verschillende tenten waren opgesteld waarin verschillende winkeltjes hun waar aanboden, waar een kopje koffie kon worden gedronken en aan de andere kant kon je de tentoonstelling in het kasteel bezoeken. Helaas mocht er in het kasteel geen foto's worden gemaakt. Heel erg jammer natuurlijk.

Wat mij opviel is dat er steeds meer quilts machinaal worden doorgestikt. Tja...dat zou aan mij bijvoorbeeld wel besteed zijn want er liggen nog zoveel tops die op deze manier het daglicht nog eens zouden zien:) maar....op een of andere manier kan ik mij daar niet toe zetten. Natuurlijk gebruik ik de naaimachine veel bij het maken van mijn quilts maar er zijn maar weinig ook machinaal doorgestikt... ik geef dan toch de voorkeur aan het handmatige quilten. Begrijp me goed...ook machinaal doorstikken vind ik kunstig...sommigen kunnen dat echt goed en mooi ....

Er hingen ook een paar jassen, eigenlijk mantels van Marijke van Welzen,
http://www.art2wear.info/ 

http://www.kunstzinnig.nl/details.asp?ID=5021&type=kunstwerken&image=1


dit zijn echte kunstwerken, prachtig om te zien!










Van onze quilt vriendin Tiny Smit,  hingen er drie Quilts, met de hand gequilt, prachtig...!!!













Jammer genoeg was er niet een brochure met informatie over de quilts die er hingen maar wellicht komt er nog er nog wel een verslag op de blog. http://quiltscannenburch.blogspot.com/

Om toch een hele kleine indruk te geven....dit was de QUILT DIE AAN DE BUITENMUUR HING!!
 

Er was duidelijk heel veel werk verzet om zn mooie tentoonstelling te kunnen organiseren!!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen