2010 Tentoonstelling in Deventer

Een heerlijk dagje uit. Op het laatste moment besloten wij om toch nog maar even een kijkje in Deventer te gaan nemen. Wat een goed besluit....we hebben genoten. Op de vroege maandagochtend reden we met een zonnetje in het gezicht richting Deventer. In tegenstelling tot Frida, was ik er al een aantal keren niet meer geweest. Teveel andere beslommeringen....
des te meer heb ik waarschijnlijk genoten van al die gezellig keuvelende vrouwen en uiteraard waren er ook mannen, om mij heen. Grappig is het dan ook om te zien dat Frida altijd weer naar de traditionele stukken loopt en ik meer naar de vrijere werken en zeker de kleurrijkere quilts. Zoals  "Bergdorp" van Nel Meijer. Prachtig om te zien, al die kleuren, de verscheidenheid aan stof en materiaal die ze hiervoor gebruikt. Voor mijn gevoel kompleet in balans en harmonie...mooi om te zien. Gelukkig kon ik thuis alles nog weer eens nalezen. Omdat we nog niet genoeg stofjes hadden..:) kwamen we thuis weer met allerlei leuke lappen stof en niet te vergeten de inspiratie die z'n dag je brengt.... wat een fantastisch gevoel dat je je hobby met zoveel mensen deelt. Wat je inspireert om nieuwe maar ook oude dingen weer op te pakken. ( haha...want ik heb met  mijzelf afgesproken dat voor elk nieuw project wat ik oppak er minstens een oude af moet maken...mmm dat belooft wat) Want natuurlijk is er in quiltland vele trends te vinden maar het oudere werk waar ik zeg maar zn 20 jaar geleden mee begon, is er nog steeds te vinden....en dat is toch wel heel erg leuk om te zien. Een dag met een gouden randje....

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen