Quilts van Tiny


Deze blog heb ik eerder al gepost maar nu met de aanvulling van Tiny erbij!!!

Maandag (17 januari 2011) hadden wij weer een fantastische dag bij Tiny, daarover later meer. Op verzoek van Tiny heb ik foto's gemaakt van een paar van haar quilts zien die in huis hangen. Ze heeft er zoveel gemaakt ....misschien komen die ook nog wel eens voorbij. Tiny, als je nog iets wil toevoegen laat het me weten.....
Het zijn  plaatjes....!!




Deze quilt heb ik gemaakt na het overlijden van mijn man Tjerk.
Ik volgde lessen bij Yke Kastelijn zij gaf allerlei verschillende technieken als opdracht.
Alle opdrachten uitgevoerd en op een stapel gegooid en in eens ontstond deze Quilt met verhaal.

In het midden komen man en vrouw samen.
Later zijn ze met z”n vieren twee mannen en twee vrouwen.
Dat zijn de vier ronde patronen.

Links onder            De doolhof van het leven.
Rechts daar van     We klommen er altijd weer boven op.
Rechts boven         De carrousel van het leven
Links boven           We kwamen altijd weer bij elkaar.
De smalle rand       We waren met elkaar verbonden.

Dan zijn de kinderen uit huis en zijn er nog twee randen.
Na Tjerk zijn overlijden zijn we alle vier een andere kant op gevlogen.
Dat geven de vogels in de hoeken aan.

De quilt is machinaal genaaid en met de hand zeer intensief gequilt.
De naam van de quilt is   Ons gedeelde pad

Het maken van de quilt heeft veel troost en afleiding gegeven.
Ook de quilt vriendinnen van het yne bit had ik niet graag willen missen.
Nu zijn we 12 jaar verder en het leven is weer goed voor mij .
Heb zins 8 jaar een nieuwe relatie en gelukkig vind ook Cor mijn hobby geweldig.
De kinderen weten dat de quilt in mijn testament staat en dat hij de familie niet uit mag.
Ze plagen me er nu mee maar hoop dat ze goed voor hem zorgen.

Tiny Smit de Boer


De naam van deze quilt is de wereld draait door .

Dit patroon had ik gezien op een kalender van het quilters gilde.
Samen met Greet van der Heide en Renate Frölich hebben we elk een gemaakt.
Maar voor het zover was hadden we de hulp van de mannen nodig.
Cor en Piet hielpen met wiskundig denkwerk en Cor maakte de liniaal.
En zie hier het resultaat.

Tiny Smit de Boer

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen