Een nieuw blokje (6 inch)



Vorig jaar kwam ik via Q7 de blog tegen van   Angie's Bits 'n Pieces (dit is haar website) Zij woont in Quito, Ecuador. Zij maakt ontzettend leuke quilts met heel veel applicaties. Door haar een beetje te volgen ben ik weer enthousiast voor het appliceren geworden. Angie maakt ontzettend mooie patronen en de pdf's zijn altijd heel erg duidelijk. Heel mooi om te doen. Wie van appliceren houdt raad ik aan haar website en blog eens te gaan bezoeken.
Vroeger heb ik ook ontzettend veel applicatiewerk gedaan maar op een gegeven moment kom je iets anders tegen en dan vergeet je dat je het ooit gedaan hebt... in ieder geval ben ik vanaf het moment dat ik Angie's website tegenkwam weer gaan zoeken naar leuke applicatie quilts.
Zo kwam ik bij de website van Sue Spargo terecht en via haar kwam ik in Haarlem bij " de Sampler"  waar ik bij Ingeborg  een quiltbee van Sue Spargo heb gevolgd. Vijf maanden lang 1keer een zaterdagmiddag. Het was elke keer weer een feessie. Meestal puzzel ik het zelf allemaal uit maar een groepje gelijk gestemde vrouwen is toch wel weer een leuk om. Wat ik zo ontzettend leuk van de quilts of applicatie van Sue vind is dat zij heel veel met wol en vilt werkt. Wol en vilt werkt heel erg prettig en rustgevend. Het ligt soepel in de hand en vergt geen aanslag op je handen en spieren. Toen zat ik eigenlijk gelijk met een probleem want ik had totaal geen wol of vilt in huis. Haha...gelukkig heb ik mijn quiltvriendinnen van "T einebyt" die mij gelijk overladen met wol....heerlijk...zoals alle quiltsters (denk ik) ...je hebt nooit genoeg, dus ben ik ook altijd nog naarstig op zoek naar de leukste lapjes. Ondertussen raakt mijn mandje al aardig gevuld en zijn er al heel wat blokjes gemaakt. Zo nu en dan zal ik hier iets van laten zien.....

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen